Dimensie 3

STEM: een leerpad naar de toekomst

STEM: een leerpad naar de toekomst

Netwerksessie Diepenbeek - Namiddag programma - Praktijksessie 7

Netwerksessie Gent- Namiddag programma - Praktijksessie 7

STEM en de zin voor innovatie

STEM en de zin voor innovatie

Netwerksessie Diepenbeek - Namiddag programma - Praktijksessie 6

Netwerksessie Gent- Namiddag programma - Praktijksessie 6

De uitdaging en invulling van STEM-onderwijs van 12 tot 18, de meerwaarde van het FabLab en het blijven inzetten op vernieuwing.

Workshopsgevers: Isabelle Truyen (coördinerend directeur sgr20) en Bert Schietse (STEM-coördinator KA Zottegem)

Download: Presentatie

Ontdek Design Thinking als STEM-didactiek

Ontdek Design Thinking als STEM-didactiek

Netwerksessie Diepenbeek - Namiddag programma - Praktijksessie 5

Netwerksessie Gent- Namiddag programma - Praktijksessie 5

Design Thinking is een methodiek uit de designwereld om snel en projectmatig tot resultaten te komen. Het stimuleert teamsamenwerking, creativiteit en probleemoplossend denken. Door samen een concreet project te doorlopen willen we de waarde van Design Thinking voor het STEM-onderwijs duidelijker schetsen.

12-jarigen ontwerpen hun eigen APPS

12-jarigen ontwerpen hun eigen APPS

Netwerksessie Diepenbeek - Namiddag programma - Praktijksessie 2

Netwerksessie Gent- Namiddag programma - Praktijksessie 2

Stem vorm geven in een school is een dynamisch proces

Stem vorm geven in een school is een dynamisch proces

Eerste Grote Netwerksessie Brussel - Praktijksessie 9

STEM-project wint prijs van Handicap International

STEM-project wint prijs van Handicap International

Eerste Grote Netwerksessie Brussel - Praktijksessie 8