In deze workshop staan we even stil bij het gebruik van rubrics om leerlingen te evalueren. We bekijken hoe we rubric kunnen gebruiken als een doelgericht, valide evaluatie-instrument. Na deze sessie weet je wat rubric is en hoe je dat in de klas kan inzetten.
Workshopsgever: Fatiha Baki, leerkracht STEM, Wetenschappen en Techniek
Kennis evalueren in STEM via de vertrouwde toetsen
Netwerksessie Leuven - Workshop 2
Omdat bij een STEM-project behoorlijk wat belang wordt gehecht aan de context, proberen we die lijn door te trekken in de toetsen. Enkele concrete voorbeelden.
Comparatief beoordelen van competenties: een innovatieve methode
Netwerksessie Torhout en Leuven - Workshop 1
In deze workshop schenken we aandacht aan het betrouwbaar en valide beoordelen van competenties zonder ellenlange criterialijsten. Daarvoor wordt een vernieuwende manier en bijhorende tool (D-PAC) gedemonstreerd en worden wetenschappelijke inzichten toegelicht. Verder verkennen we verschillende toepassingsmogelijkheden samen met het publiek.